Határtalanul

A Nagy Sándor József Gimnázium pályázata nyertes lett a Határtalanul programban. 2010. október 18-án határozott a parlament arról, hogy minden, magyarországi közoktatásban tanuló diák jusson el egyszer a magyarlakta területekre az állam támogatásával. Az első két évben csak az általános iskolák és szakközépiskolák pályázhattak, az idén tavasszal viszont már a gimnáziumoknak is lehetőségük nyílt erre.

 

 

Így iskolánk vezetése és tantestülete úgy döntött, hogy elkészítjük a pályázatot. Nagy örömünkre szolgált, hogy amikor nyilvánosságra hozták a nyertes iskolák névsorát, ott találtuk a miénket is.

A gimnáziumok számára kiírt programban az a feladat, hogy egy határon túli magyar gimnáziummal közös projektet valósítsanak meg. Mi Kézdivásárhelyen találtunk partnerre, a Bod Péter Tanítóképző fogadta szívesen hívásunkat a közös munkára.

 

A két iskola között a partnerség a Határtalanul program felhívására jött létre. 22 éve van testvériskolai kapcsolatunk a nagyváradi Ady Endre Líceummal, ezért jól ismerjük azt a területet. Vágytunk arra, hogy távolabbi magyarlakta területekre is eljussunk, hisz ott nem jártunk még, ahol egy tömbben él a magyarság, ilyen messze a határoktól, s ennyire gazdag magyar kinccsel rendelkezik. Ezért esett a választásunk Háromszékre, s nagy örömünkre, a Bod Péter Tanítóképző szívesen csatlakozott hozzánk.

 

Az elnyert pénzből arra van lehetőségünk, hogy 30-30 diák 3 tanár kíséretében 6 napos látogatást tegyen a partner intézménybe. Az utazás során megismerkedünk a környékkel, közösen gyűjtünk információkat arról. A mi projektünk célja, hogy diákjaink közösen, a látogatások során megszerzett tudás alapján, készítsenek egy kvízjátékot Háromszékről és Budapestről. A játék témakörei tantárgyakhoz kapcsolódnak, ezek a történelem, földrajz, magyar nyelv és irodalom, művészetek.

 

Terveink szerint közös projektünk termékét nyilvánossá tesszük, így más iskolák számára is hozzáférhető lesz. Játékunk két részből fog állni. Az első találkozó során a budapesti részt készítenénk el, a második során a háromszékit. A játék egyben és külön is játszható lesz. A budapesti részt inkább az erdélyi iskolák tanulói hasznosíthatják jobban, bár bizonyára a magyarországi diákok sem ismerik tökéletesen a fővárosukat, így ők is tanulhatnak belőle. A Háromszékről szóló játék a magyarországi diákoknak lesz nagyon hasznos. A kész játék így használható tanórákon, vagy egy kirándulás előkészítéseként, vagy ?csak? színvonalas szabadidős tevékenységként.

 

Baumgartner Szilvia

Megosztom a cikket