Polgármesteri köszöntő 2022. január

2022 – újabb fejlesztések éve.

Utakat építünk egymáshoz
Budakeszi úthálózata – Magyarország Kormánya támogatásának köszönhetően – idén sohasem látott mértékben újul meg!
Folyamatban van a Makkosi út építésének engedélyeztetése, tizennyolc utcát pedig felújítunk. Új aszfaltburkolatot kap az Ady Endre utca, az Erdő utca (a Kossuth utca és az Erkel utca között), az Esze Tamás utca, a Felkeszi utca, a Gábor Áron utca (a Bem utcától a végéig), a Hunor utca, a Jókai utca, a Kuruclesi utca, a Mezei Mária utca, a Reviczky utca (a Bibó utca és a Hajós utca között), a Szász utca, a Székely utca, továbbá a Széchenyi utcának az Erkel utca és Rózsa utca közötti félpályája, a Rigli utca, a Táncsics Mihály utca rendőrség mögötti szakasza, a Törökőr utca, a Vadász utca és a Vadverem utca. Szintén kormányzati támogatásból közvilágítást építünk a Hajós utcában, és a légvezetékeket földkábellel váltjuk ki.
Januárban megindítjuk a közbeszerzési eljárást az új szakrendelő épület kivitelezésére, amelyet az egykori tüdőgondozó mögött már idén elkezdünk építeni, és belügyminisztériumi pályázaton igényelünk támogatást a Meggyes utca, a Virágvölgy utca és a Görög utca felújítására.
Közös nevező: legyen buszsáv és még több zöldfelület Budakeszin!
Budakeszi legnagyobb problémája a közlekedés, legnagyobb értéke az itt élő emberek, és közös kincsünk a természet. Hatalmas lehetőség városunknak, hogy állami forrásból buszsáv épülhet. Ezzel egyidőben megszépülhetnek a Fő utca menti közterületeink is, többek között a Dózsa György térről is elkerül a buszvégállomás. Önkormányzatunk úgy döntött, hogy a megszűnő buszvégállomás helyén zöldfelületet hozzunk létre. Az a víziónk, hogy itt park, játszótér, színvonalas kávézók és kerthelyiségek várják majd a budakeszieket. Ezért javaslatot teszünk a képviselő-testületnek arra, hogy ötletpályázatot írjunk ki a tér átalakítására.
Nagyon fontos részletkérdés Budakeszi közlekedési problémáinak enyhítésére az összekötő út megépítése is, amelyre a Budapest Fejlesztési Központ öt lehetséges nyomvonalat vázolt fel. Képviselőtársaimmal teljes egyetértésben tavaly decemberben úgy határoztunk, hogy erről az Önök, budakeszi lakosok megkérdezése nélkül nem döntünk, hiszen csak az összefogás és a konszenzus viheti előre városunkat! Ezért tájékoztató oldalt hoztunk létre honlapunkon, januárban lakossági fórumot is tartottunk a témáról, és kérdőíveket is eljuttattunk a lakosságnak, amelyeken az összekötő útról kértük az Önök véleményét. Az összesen 1365 kitöltött kérdőívet közjegyző jelenlétében összesítettük. A Budaörsi út és a Pa-tyi út közötti útszakasz megépítését 55,7%-ban támogatták a kérdőívet kitöltők, míg a Pátyi út és a Telki út közötti útszakasz megépítésére 41,5%-ban voksoltak. Köszönöm, hogy véleményükkel segítik munkánkat, ezt az eredményt képviselem a képviselő-testület előtt.
Megőrizzük a mamutfenyőket, gondozzuk a Nádas-tavat
2020-ban képviselő-testületünk helyezte helyi védelem alá az Álomvölgyet, a mamutfenyőket és a Nádas-tavat, és elkötelezettek vagyunk természeti értékeink megőrzésében. A természetvédelmi kezelési terv értelmében, a Pilisi Parkerdővel közösen megindítottuk a Nádas-tó özönfa-mentesítését, hogy helyreállítsuk a tómedret. A képviselő-testületnek pedig javaslatot teszek, hogy készíttessünk megvalósíthatósági tanulmányt a tó felélesztéséről.
Legendás repülőgéppel gazdagodott városunk!
A repülős szakma szerint modernebb gépek vannak már, de jobb nincs az úgynevezett „Góbénál”. Az R-26S típusjelű vitorlázó repülőgépet id. Rubik Ernő tervezte, és Gangl Gábornak, a repülőtér vezetőjének közbenjárásával jutottunk hozzá. Repterünk bejáratánál állítjuk ki fő látványelemként, és március utolsó hétvégéjén repülőnappal avatjuk fel. Terveink szerint a későbbiekben egy büfét is kialakítunk itt, amely az új bicikliutunkon kerékpározók kedvelt célpontja lehet. Korábban már hírt adtunk arról, hogy Budaörssel és Törökbálinttal együtt terveztetjük a kerékpárút meghosszabbítását, és csatlakozását a már épülő Budapest-Balaton bicikliúthoz. A képviselő-testület januárban tárgyal arról, hogy a Bu-dakeszi-Páty iránnyal is kiegészüljön kerékpáros hálózatunk, hiszen ez domborzatilag is viszonylag kedvező nyomvonal lehetne.
Amíg azonban az időjárás nem kedvez a kerékpározásnak, ha tehetik, sétáljanak minél többet a szabadban, a friss levegőn, hiszen ép testben ép lélek.

Megosztom a cikket