Közös bringázás a sétányon

„Nincs bringás meg autós ember, hanem mindenki egy kicsit bringás és egy kicsit autós is.” / #SamuFerenc elnök,…

Közzétette: Budakeszi Hírmondó hivatalos oldala – 2020. június 25., csütörtök

„Az élet olyan, mint a biciklizés. Ha meg akarod tartani az egyensúlyt, mozgásban kell maradnod.” – idézte Albert Einstein gondolatait dr. Győri Ottilia polgármester szerdán az új iskola előtti parkolóban tartott rendezvényen. Hozzátette: „Köszönöm azoknak, akik eljöttek ide, hogy egy közös bringással népszerűsítsük a kerékpározást. Uniós forrásból kerékpárutakat, tárolókat és egyéb létesítményeket építettünk a városban, és folytatjuk a fejlesztéseket!  Mert bringázni érdemes, egészséges, és jó!

Ha menned kell valahova, inkább bringázz! – ezzel a jelmondattal indult országos kampány 2020-ban, amelyhez Budakeszi is csatlakozik, tette hozzá a polgármester. Elmondta, hogy a Széchenyi 2020 program keretében nemrég megvalósult beruházáshoz 118,7 millió forint támogatást kapott az önkormányzat a magyar kormánytól, és az Európai Uniótól.  Ehhez a városunk is hozzá tett 52 millió forintot. Ennek eredménye, amit ma már mindnyájan élvezhetünk.

Elhangzott, hogy felújítottuk a Fő utca alsó szerviz útját, és P+R parkolót építettünk. A Kerekmező utcánál buszöblöt és gyalogos átkelőt létesítettünk. A Szarvas térnél meglévő gyalogátkelő helyet akadálymentesítettük, járdát építettünk. A Temető utcában buszöblöt és párhuzamos parkolókat építettünk. A Tarkabarka Óvodánál jelzőlámpás gyalogátkelőhelyet alakítottunk ki. A város területén ajánlott kerékpáros útvonalakat jelöltünk ki. Több helyen kerékpártámaszokat helyeztünk el. A kivitelező a nyílt közbeszerzési pályázaton nyertes Octopus Invest KFT volt. Egy hosszú távú koncepció első állomása valósult most meg Budakeszin, tette hozzá a polgármester.

Úgy fogalmazott: „Minden kerékpárossal közös célom, hogy Budapestre, a környező településekre biztonságosan át lehessen kerekezni ezen a szép tájon, ahol élünk. Azt szeretnénk elérni, hogy aki biciklire ül, annak kijelölt nyomvonala legyen akkor is, ha elhagyja a Budakeszi település táblát. Hogy a családok biztonságban el tudjanak jutni a Farkashegyi reptéren tartott rendezvényekre, a zsámbéki medence településeire, a sportolók pedig akár a Balatonig tervezhessenek útvonalat edzéseikhez.

Ami a Farkashegyi reptérre vezető kerékpárutat illeti, a kormány tavaly decemberben döntött arról, 200 milliós támogatást ad a Patak utcától induló nyomvonal építésére, ennek a tervei elkészültek, a nyomvonal melletti területek megvásárlása, illetve a kisajátítása folyamatban van, most úgy számolunk, hogy ősszel már ki lehet írni a közbeszerzési eljárást, azaz, amennyiben a koronavírus másként nem gondolja, tavasszal elkezdődhetnek munkálatok. És ez csak az első lépés lesz a távlati tervhez, hiszen már konkrét tárgyalásokat folytattunk Budaörs polgármesterével annak érdekében, hogy Budakeszi sikeresen bekerülhessen  a Budapest- Balaton kerékpárút hálózatába.

Örömteli hír, hogy a létesítmény fejlesztése nem áll meg, néhány napja kaptuk meg a hivatalos értesítést arról, hogy újabb pályázatot nyertünk. Az Országos Bringapark Programból 3,5 millió forintot kap az önkormányzat, ezt az összeget ugyanennyi önrésszel kipótoljuk, így összesen hétmillió jut a extrém  pálya felújítására, illetve bővítésére.

A kivitelezés nyáron elindul, reményeink szerint a Bringaparkot már ősszel birtokba vehetik a fiatalok, akik közül néhányan el is jöttek ma ide, hogy segítsenek népszerűsíteni a kerékpározást, a kerékpáros életérzést. Köszönöm, hogy itt vagytok! A megújuló Bringapark a tiétek, és azoké a budakeszi fiataloké, akik számára a biciklizésnek ez az extrém formája jelenti az igazi kikapcsolódást”, mondta dr. Győri Ottilia.

A rendezvény egy közös bringázással ért véget a közeli játszótér körül a Honfoglalás sétányon.

„Az élet olyan, mint a biciklizés. Ha meg akarod tartani az egyensúlyt, mozgásban kell maradnod.”/Albert Einstein….