Interjúk az InfóRádióban a polgármesterrel és a BFK vezérigazgatójával

A tanulmánytervnek azt a problémakört kell körbejárnia, hogy a Budakeszi út mely szakaszán lehet érdemes és szükséges buszsávokat kialakítani, mintegy lehetőséget teremtve a tömegközlekedési járművek zavartalan haladására a gyakorta kialakuló dugók alkalmával. Emellett, hogy a közlekedési csomópontokban intelligens lámpák irányítsák a forgalmat, előnyben részesítve a buszsávok forgalmát. A projekt keretében arra is megoldást kell találni, hogy a buszvégállomásokat miként lehet a Pátyra és Telkire vezető utak mentére telepíteni, ahol P+R, illetve B+R parkolókat is létesítenének. Végül, de nem utolsó sorban kiemelt tervezési pont a gépkocsiknak az M1-es autópálya felé irányítása egy elkerülő úttal Budaörs irányába – ismertette a tervezőkre váró feladatokat dr. Győri Ottilia polgármester .

 

Budakeszi és a Zsámbéki-medence települései számára súlyos közlekedési problémákat okoz a járművek gyakori torlódása, ezért a Budakeszi út jelentős fejlesztésére van szükség – hangsúlyozta Vitézy Dávid, miután kiírták a közbeszerzési felhívást buszsáv tervezésére az útvonalon.
A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója az InfoRádiónak elmondta, a HÉV-ek és az elővárosi vasútvonalak fejlesztésének alapvető célja, hogy az agglomerációban élők minél nagyobb hányada válassza a közösségi közlekedést az autózás helyett. Ugyanis míg ma tíz fővárosi lakosból hat tömegközlekedik, addig ez az arány az ingázók esetében fordított.

https://infostart.hu/belfold/2021/01/06/a-budakeszi-ut-fejlesztesevel-felere-csokkenhet-a-menetidot

Megosztom a cikket