Comenius a „Nagysanyiban”

A Nagy Sándor József Gimnázium újra külföldi diákokat fogadott a Comenius program keretein belül. Október 13 és 18 között három ország diákjai és tanárai látogattak el hazánkba. Törökországból, Hollandiából és Romániából.

Október 13-án hétfőn találkoztunk a nemzetközi „diák sereggel”. Reggel az iskolánkban ismerkedtünk a régi és új arcokkal. A János-hegyi kilátóhoz való kirándulással kezdtük a közös itthoni projektet, majd nemzetközi csapatokra osztva tesztet oldottunk meg, végül magyar táncot tanultunk az este folyamán.

Kedden reggel az Országház megtekintésével kezdődött napunk, majd a Szent István bazilikát néztük meg. Ebéd után a Vár kerületben csapatos feladatokat végztünk. Estefelé bowlingoztunk egyet és utána az esti fényében pompázó fővárosunkat barangoltuk be.

Szerdán buszos városnézés keretén belül felmentünk a Gellért hegyre, bejártuk a Hősök tere környékét és a Városligetet. Az ebédünket már a délutáni programunk helyszínén, Tardoson fogyasztottuk el. Délután a tardosi kalandparkban teszteltük erőnket és kitartásunkat.

Csütörtökön Esztergomba látogattunk el, ahol megnéztük a Bazilikát, átsétáltunk a Mária Valéria hídon, majd Dobogókőnél gyönyörködtünk a Dunakanyarra nyíló kilátásban. Délután a mediterrán hangulatú Szentendrét kerestük fel. Este az AquaWorldben pihentük ki a nap fáradalmait.

A péntek reggelt egy kisebb utazással kezdtük, mert az úti célunk nem más volt, mint Tihany. Ott létünk alatt megnéztük az apátságot és megcsodálhattuk a panorámát is. Délután Balatonfüredet ismertük meg, majd este a Dudok rendezvényházban egy felejthetetlen búcsúvacsora közben beszéltük meg a szempillantás alatt elrepült hét eseményeit.

Szombaton még együtt tölthettük az időt a törökökkel és a hollandokkal. A csodás időjárást kihasználva az állatkertben töltöttük utolsó napunk délelőttjét, majd megnéztük a zsinagógát, a Király fürdőt és Gül Baba türbéjét. Ezek után akiknek még volt kedve bringóhintózhatott a Margitszigeten.

Ezek után fájó szívvel vettünk búcsút egymástól, de tudjuk, hogy tavasszal még egyszer újra találkozunk Topánfalván. Eddig is marad az internet kommunikáció?