A közúthálózat fejlesztésének ütemezése Pest megyében
Az elkövetkező évtizedre tervezett útfelújítások, bővítések, építések Pest Megyében.
2011 júniusában fogadta el a Kormány ? az útberuházások programjának hosszú távú meghatározása és a kapcsolódó gazdasági folyamatok tervezhetősége érdekében ? a gyorsforgalmi- és a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programjáról és nagytávú tervéről szóló 1222/2011. (VI. 29.) Korm. határozatot.
A Terv egyes elemei ugyan ma még nincsenek összhangban az Országos Területrendezési Tervről szóló 2003. évi XXVI. törvényben szereplő úthálózattal, de az OTrT 2013. évi módosításának javaslata már e Terv hálózati rendszerének figyelembevételével készül.
A gyorsforgalmi- és a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programja (Fejlesztési Program) megyénkben az alábbi új nyomvonalú építéseket és kapacitásbővítést eredményező fejlesztéseket foglalja magában. A kormányhatározat szerint a Fejlesztési Program egyes ütemei fejlesztéseinek előkészítését és megvalósítását az ütemek sorrendjében, a beruházás előkészítésének az előrehaladása és a finanszírozási feltételek függvényében kell végrehajtani.
A gyorsforgalmi- és a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programja Pest megyét érintő elemei
I. programciklus (munkaütemezés szerint 2011?2016) |
|||||
Út betű- és számjele |
Hosszú távú1 úttípus |
Projekt műszaki tartalma |
Sáv-szám |
Becsült hossz |
Nagytávú2 úttípus |
M0 |
autóút |
11. sz. főút ? M10 autóút közötti szakasz4 |
2×2 |
7,1 |
autóút 2×2 |
M2 |
autóút |
M0 autóút ? Vác dél4 |
2×2 |
12,3 |
autóút 2×2 |
M4 |
autópálya |
Üllő3 ? Törökszentmiklós nyugat4 |
2×2 |
89,8 |
autópálya 2×2 |
M8 |
autóút |
Nagykörös dél (441. sz. főút) ? Szolnok nyugat4 |
2×1 |
34,9 |
autópálya 2×2 |
M15 |
autópálya |
M1 autópálya ? országhatár között kapacitásbővítés4 |
2×2 |
12,8 |
autópálya 2×2 |
101 |
főút |
Zsámbék délkelet ? Tinnye dél |
2×1 |
11,2 |
kiemelt főút5 |
II. programciklus (munkaütemezés szerint 2017?2020) |
|||||
Út betű- és számjele |
Hosszú távú1 úttípus |
Projekt műszaki tartalma |
Sáv-szám |
Becsült hossz |
Nagytávú2 úttípus |
M0 |
autóút |
M10 ? M1 gyorsforgalmi utak között4 |
2×2 |
18,2 |
autóút 2×2 |
M8 |
autópálya |
M5 ? M44 gyorsforgalmi utak közötti szakasz4 |
2×2 |
14,5 |
autópálya 2×3 |
M10 |
autóút |
Üröm ? Kesztölc 4 |
2×2 |
23,0 |
autóút 2×2 |
3 |
főút |
Gödöllő déli elkerülő4 |
2×1 |
10,7 |
főút 2×1 |
51 |
kiemelt főút/ főút |
Budapest (M0 autóút) ? Kiskunlacháza észak 2×2, továbbá Kiskunlacháza és Dömsöd elkerülő 2×14 |
2×2/2×1 |
35,8 |
kiemelt főút/ főút 2×2/ 2×1 |
101 főút |
főút5 |
Kesztőlc (M10 autóút) ? Tinnye dél4 |
2×1 |
12,5 |
kiemelt főút 2×2 |
211 |
főút |
Vác dél (M2) ? Gödöllő észak (M3)4 |
2×1 |
20,1 |
főút 2×2 |
211 Váci Duna-híd |
főút |
M2 autóút ? 11. sz. főút között (M2 ? új Nagy-Duna híd ? meglévő Tahi híd hozzávezető utak, benne Tótfalu északi elkerülő)4 |
2×1 |
9,1 |
főút 2×1 |
III. programciklus (munkaütemezés szerint 2021?2024) |
|||||
Út betű- és számjele |
Hosszú távú1 úttípus |
Projekt műszaki tartalma |
Sáv-szám |
Becsült hossz |
Nagytávú2 úttípus |
M0 |
autóút |
M2 autóút ? 11. sz. főút közötti kapacitásbővítés4 |
2×3 |
5,7 |
autóút 2×3 |
M0 |
autópálya |
M6 autópálya ? 51. sz. főút közötti kapacitásbővítés4 |
2×4 |
11,2 |
autópálya 2×4 |
M0 |
autópálya |
M5 ? M31 autópályák közötti kapacitásbővítés4 |
2×3 |
22,0 |
autópálya 2×3 |
M1 |
autópálya |
M0 autóút ? Tatabánya nyugat (bővítés 2×3-sávra)4 |
2×3 |
48,2 |
autópálya 2×3 |
M2 |
autóút |
Vác dél ? Rétság 2×2, Rétság (22. sz. főút) ? országhatár 2×14 |
2×1/2×2 |
50,1 |
autóút 2×2 |
M8 |
autóút |
M7 ? M6 autópályák között (M6 ? 63. sz. főút között 2×2 sávval)4 |
2×1/2×2 |
55,4 |
autópálya 2×2 |
M44 |
autóút |
M8 autópálya ? Kunszentmárton kelet4 |
2×2 |
47,4 |
autóút 2×2 |
31 |
kiemelt főút |
Tápiósági feltáró út I. ütem (M0 és Tápiószecső észak között)4 |
2×2 |
24,9 |
kiemelt főút 2×2 |
IV. programciklus (munkaütemezés szerint 2025?2027) |
|||||
Út betű- és számjele |
Hosszú távú1 úttípus |
Projekt műszaki tartalma |
Sáv-szám |
Becsült hossz |
Nagytávú2 úttípus |
M1?M7 |
autópálya |
Bővítés 2×4 sávra Egérút ? M1?M7 csomópont között (ahol nincs 2×4 sáv) |
2×4 |
2,5 |
autópálya 2×4 |
M3 |
autópálya |
Budapest (M0) ? Hatvan (21. sz. főút)4 |
2×3 |
43,8 |
autópálya 2×3 |
M5 |
autópálya |
Budapest ? Újhartyán4 |
2×3 |
30,6 |
autópálya 2×3 |
M7 |
autópálya |
Érd (M0) ? Székesfehérvár (63. sz. főút)4 |
2×3 |
51,1 |
autópálya 2×3 |
31 |
kiemelt főút/főút |
Tápiósági feltáró út II. ütem (Tápiószecső észak ? Szentmártonkáta között 2×2, Szentmártonkáta ? Nagykáta északkelet között 2×1)4 |
2×2/2×1 |
14,9 |
kiemelt főút |
1 A programban szereplő projekt eredményeként megvalósítani tervezett útkategória, ami eltérhet a nagytávú műszaki tartalomtól.
2 Végleges állapotra (a továbbfejleszthetőség és a nagytávú területrendezési helybiztosítás céljából) előirányzott útkategória és sávszám.
3 A megvalósíthatósági tanulmány eredményétől függően a projekt az Üllő kezdőpont helyett Újhartyán kezdőponttal (405. sz. főút fejlesztése) is elképzelhető.
4 A fejlesztés Natura 2000 területet érint.
5 A hatályos OTrT-törvénytől eltérő hálózati megoldás a törvényben való átvezetés Országgyűlés általi elfogadásával válik érvényessé.
A térképeken szereplő jelek: