A közúthálózat fejlesztésének ütemezése Pest megyében

Az elkövetkező évtizedre tervezett útfelújítások, bővítések, építések Pest Megyében.

 

 

2011 júniusában fogadta el a Kormány ? az útberuházások programjának hosszú távú meghatározása és a kapcsolódó gazdasági folyamatok tervezhetősége érdekében ? a gyorsforgalmi- és a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programjáról és nagytávú tervéről szóló 1222/2011. (VI. 29.) Korm. határozatot.

 

A Terv egyes elemei ugyan ma még nincsenek összhangban az Országos Területrendezési Tervről szóló 2003. évi XXVI. törvényben szereplő úthálózattal, de az OTrT 2013. évi módosításának javaslata már e Terv hálózati rendszerének figyelembevételével készül.

 

A gyorsforgalmi- és a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programja (Fejlesztési Program) megyénkben az alábbi új nyomvonalú építéseket és kapacitásbővítést eredményező fejlesztéseket foglalja magában. A kormányhatározat szerint a Fejlesztési Program egyes ütemei fejlesztéseinek előkészítését és megvalósítását az ütemek sorrendjében, a beruházás előkészítésének az előrehaladása és a finanszírozási feltételek függvényében kell végrehajtani.

 

A gyorsforgalmi- és a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programja Pest megyét érintő elemei

I. programciklus (munkaütemezés szerint 2011?2016)

Út betű- és számjele

Hosszú távú1 úttípus

Projekt műszaki tartalma

Sáv-szám

Becsült hossz
(km)

Nagytávú2 úttípus

M0

autóút

11. sz. főút ? M10 autóút közötti szakasz4

2×2

7,1

autóút 2×2

M2

autóút

M0 autóút ? Vác dél4

2×2

12,3

autóút 2×2

M4

autópálya

Üllő3 ? Törökszentmiklós nyugat4

2×2

89,8

autópálya 2×2

M8

autóút

Nagykörös dél (441. sz. főút) ? Szolnok nyugat4

2×1

34,9

autópálya 2×2

M15

autópálya

M1 autópálya ? országhatár között kapacitásbővítés4

2×2

12,8

autópálya 2×2

101

főút

Zsámbék délkelet ? Tinnye dél

2×1

11,2

kiemelt főút5

 

terkep2

 

 

II. programciklus (munkaütemezés szerint 2017?2020)

Út betű- és számjele

Hosszú távú1 úttípus

Projekt műszaki tartalma

Sáv-szám

Becsült hossz
(km)

Nagytávú2 úttípus

M0

autóút

M10 ? M1 gyorsforgalmi utak között4

2×2

18,2

autóút 2×2

M8

autópálya

M5 ? M44 gyorsforgalmi utak közötti szakasz4

2×2

14,5

autópálya 2×3

M10

autóút

Üröm ? Kesztölc 4

2×2

23,0

autóút 2×2

3

főút

Gödöllő déli elkerülő4

2×1

10,7

főút 2×1

51

kiemelt főút/ főút

Budapest (M0 autóút) ? Kiskunlacháza észak 2×2, továbbá Kiskunlacháza és Dömsöd elkerülő 2×14

2×2/2×1

35,8

kiemelt főút/ főút 2×2/ 2×1

101 főút

főút5

Kesztőlc (M10 autóút) ? Tinnye dél4

2×1

12,5

kiemelt főút 2×2

211

főút

Vác dél (M2) ? Gödöllő észak (M3)4

2×1

20,1

főút 2×2

211 Váci Duna-híd

főút

M2 autóút ? 11. sz. főút között (M2 ? új Nagy-Duna híd ? meglévő Tahi híd hozzávezető utak, benne Tótfalu északi elkerülő)4

2×1

9,1

főút 2×1

 

terkep3

 

 

III. programciklus (munkaütemezés szerint 2021?2024)

Út betű- és számjele

Hosszú távú1 úttípus

Projekt műszaki tartalma

Sáv-szám

Becsült hossz
(km)

Nagytávú2 úttípus

M0

autóút

M2 autóút ? 11. sz. főút közötti kapacitásbővítés4

2×3

5,7

autóút 2×3

M0

autópálya

M6 autópálya ? 51. sz. főút közötti kapacitásbővítés4

2×4

11,2

autópálya 2×4

M0

autópálya

M5 ? M31 autópályák közötti kapacitásbővítés4

2×3

22,0

autópálya 2×3

M1

autópálya

M0 autóút ? Tatabánya nyugat (bővítés 2×3-sávra)4

2×3

48,2

autópálya 2×3

M2

autóút

Vác dél ? Rétság 2×2, Rétság (22. sz. főút) ? országhatár 2×14

2×1/2×2

50,1

autóút 2×2

M8

autóút

M7 ? M6 autópályák között (M6 ? 63. sz. főút között 2×2 sávval)4

2×1/2×2

55,4

autópálya 2×2

M44

autóút

M8 autópálya ? Kunszentmárton kelet4

2×2

47,4

autóút 2×2

31

kiemelt főút

Tápiósági feltáró út I. ütem (M0 és Tápiószecső észak között)4

2×2

24,9

kiemelt főút 2×2

 

terkep4

 

 

IV. programciklus (munkaütemezés szerint 2025?2027)

Út betű- és számjele

Hosszú távú1 úttípus

Projekt műszaki tartalma

Sáv-szám

Becsült hossz
(km)

Nagytávú2 úttípus

M1?M7

autópálya

Bővítés 2×4 sávra Egérút ? M1?M7 csomópont között (ahol nincs 2×4 sáv)

2×4

2,5

autópálya 2×4

M3

autópálya

Budapest (M0) ? Hatvan (21. sz. főút)4

2×3

43,8

autópálya 2×3

M5

autópálya

Budapest ? Újhartyán4

2×3

30,6

autópálya 2×3

M7

autópálya

Érd (M0) ? Székesfehérvár (63. sz. főút)4

2×3

51,1

autópálya 2×3

31

kiemelt főút/főút

Tápiósági feltáró út II. ütem (Tápiószecső észak ? Szentmártonkáta között 2×2, Szentmártonkáta ? Nagykáta északkelet között 2×1)4

2×2/2×1

14,9

kiemelt főút

 

1 A programban szereplő projekt eredményeként megvalósítani tervezett útkategória, ami eltérhet a nagytávú műszaki tartalomtól.

2 Végleges állapotra (a továbbfejleszthetőség és a nagytávú területrendezési helybiztosítás céljából) előirányzott útkategória és sávszám.

3 A megvalósíthatósági tanulmány eredményétől függően a projekt az Üllő kezdőpont helyett Újhartyán kezdőponttal (405. sz. főút fejlesztése) is elképzelhető.

4 A fejlesztés Natura 2000 területet érint.

5 A hatályos OTrT-törvénytől eltérő hálózati megoldás a törvényben való átvezetés Országgyűlés általi elfogadásával válik érvényessé.

 

terkep5

 

A térképeken szereplő jelek:

magya

 

www.pestmegye.hu

Megosztom a cikket