Kormányablak nyílt Budakeszin

Exkluzív környezetben, 1500 féle ügyet intézhetnek a budakeszi kormányablakban. Városunkban nyílt meg a járás második, Pest megye tizennyolcadik kormányablaka.

A járás második kormányablakát adták át ünnepélyes keretek között május 20-án, Budakeszin a Dózsa György téren, az egykori okmányiroda helyén, a rendőrség épületében. Az új intézménytől kiszámíthatóságot, egyszerűbb és olcsóbb ügyintézést, hatékonyságot remélnek.

A Budakeszi Kormányablakot Dr. Baltay Tímea, a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős helyettes államtitkára, Dr. Tarnai Richárd Pest Megyei Kormánymegbízott, Csenger-Zalán Zsolt a térség országgyűlési képviselője, Dr. Ignácz István a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke és dr. Győri Ottilia, Budakeszi város polgármestere adták át.

 

„Hatékony, integrált intézményt, gyors és egyszerű ügyintézést szeretne megvalósítani a kormány a kormányablakokkal” – mondta a megnyitó beszédében Baltay Tímea helyettes államtitkár, hozzátéve, hogy a közigazgatás fejlesztésének legfontosabb célja az állampolgárok elégedettsége. „Pest megyére egyébként is kiemelt figyelem irányul, hiszen itt különösen magas az ügyiratforgalom. A kormányablakoknál intézhető közel másfélezer ügytípus hatalmas teher az alkalmazottak számára is, akiket a Nemzeti Közszolgálati Egyetem képzésein igyekeznek felkészíteni a szakszerű és gyors ügyintézésre, de a munkájukat segítő elektronikus közigazgatás fejlesztései a közeljövőben is dinamikusan folytatódnak”- mondta a helyettes államtitkár.

Ezt követően Tarnai Richárd szólt arról, hogy korábban az állami szerveknél legalább akkora ügyesség kellett egy ügy elintézéséhez, mint egy szülőnek a gyermeke egy dobozba szórt különböző fajtájú építőkockáiból kiválogatni a hasonlókat. Ezzel szemben már a kormányhivatalokban egyértelmű és átlátható „rekeszekből álló” rendszer segíti az ügyintézést, a kormányablakban pedig minden úgy van kialakítva, hogy méltó legyen az emberekhez és az ügyeikhez? ? emelte ki a kormánymegbízott, majd megköszönte a kivitelezők gondosságát, a helyi lakosok türelmét és az önkormányzat támogató segítségét.

A korábbi okmányirodát rút kiskacsához, az elkészült kormányablakot pedig szépséges hattyúhoz hasonlította Csenger-Zalán Zsolt országgyűlési képviselő, és arról beszélt, hogy „a már működő budaörsi kormányablak elhallgattatta a korábbi szkeptikus hangokat, hiszen mindenkinek érdeke az egyszerű és gyors ügyintézés. A Zsámbéki-medence térségére pedig különösen jó hatással lesz a Budakeszi Kormányablak, hiszen közlekedési csomópontról van szó, amely a környék összes településéről busszal is könnyen elérhető”- mondta Csenger-Zalán Zsolt.

Nagy Lajos, a KEK KH elnökhelyettese beszédében kiemelte, hogy 45.000 ügyet intéznek évente Budakeszin, ez közel háromszorosa az itt lakók számának, ezért is az a legfontosabb, hogy a profi kollégák közreműködése által az ügyfél szinte észre se vegye, hogy ügyet kell intézni. Ezen kívül fontos, hogy ne az ügyfél, hanem az ügyirat utazzon, és a közeljövőben az elektronikus közigazgatás fejlesztésének eredményeképpen lehetőleg még az ügyirat se, hanem távolról mindent el lehessen intézni.

dr. Győri Ottilia polgármester előbb Márai Sándor szavaival köszöntötte a kormányablak megnyitójára érkezetteket: „Az életnek értéket csak a szolgálat adhat, amellyel az emberek ügye felé fordulunk”, majd  kifejezte örömét, hogy Budakeszi járási központként működik, és megköszönte a Miniszterelnökségnek valamint a Pest Megyei Kormányhivatalnak, hogy a budakeszi és környéki lakosok ilyen sok ügyüket tudják ezentúl helyben elvégezni.

 

A kormányablakok ügyfélfogadási rendje megyei szinten egységesen került meghatározásra.

 

Budakeszi Kormányablak címe: Budakeszi, Dózsa György tér 25.

Félfogadás:
Hétfő: 07.00 – 17.00
Kedd: 08.00 – 18.00
Szerda: 08.00 – 20.00
Csütörtök: 08.00 – 18.00
Péntek: 08.00 – 16.00

 

bgy és a Pest Megyei Kormányhivatal

FOTÓGALÉRIA ITT.

Megosztom a cikket